יש דבר אחד שהוא כמו סגולה מעל הטבע, שינוי בנשמה בתוכו-בפנים, פשוט הופך את האדם להרגיש מלא יותר, מעורר רצונות חדשים והתלהבות גדולה להתקרב ליוצר כל העולמים ישתבח שמו. משהו שכל כך עצום עד כדי שהצדיק הגדול רבי נחמן מברסלב התבטא עליו: “זה עורר אותי לעבודת ה'”!

המילה ‘תורה’ היא מלשון הוראה, בעצם ספר שבא להורות לנו איך לחיות, להדריך אותנו על פי רצון האל יתברך. כל ההלכות, החוקים, המשפטים, האסור והמותר, הכל יוצא מתוך התורה.

אך אם נתבונן נשים לב למשהו מיוחד, יותר מחצי מספר התורה עוסק בסיפורים שקרו לאבותינו. לא מעורר תמיהה?! זאת אומרת, אם התורה באה ללמד ולהדריך אותי בדרכי השם יתברך, אז למה היא פשוט לא תתחיל ישר: ‘כבד את אביך ואת אימך’, ‘זכור את יום השבת’, ‘לא תחמוד’ ‘לא תגנוב’ וכן הלאה??

התשובה היא אחת!  רבנו הקדוש רבי נחמן, לימד אותנו שאין לך דבר המשיב את הנפש, מטהר את הלב, מעמיק את המחשבה ומקרב לאבינו שבשמים יותר מסיפורי מעשיות של צדיקים. שמתוך התעוררות בעבודת השם יתברך – הדבר יביא אותנו לידי מעשה! לקיים את המצוות החוקים והמשפטים ביתר עוז שמחה והתלהבות!!! ואין טעם לפרט עוד כי כל אחד משער זאת בלבו וחש זאת עמוק בנפשו.

אמרו חכמינו ז”ל במסכת כתובות: “גדולים מעשי צדיקים יותר ממעשה שמים וארץ”.

הגאון הגדול שעמד לעם ישראל לאורך כל דורותם מרן החת”ם סופר כתב (שו”ת חלק ו נט): “לספר בשבח הצדיקים הוא מצווה גדולה”. לא לחינם דווקא במצווה זאת בחר הקדוש ברוך הוא לעסוק, בכבודו ובעצמו!, כפי שגילו לנו חז”ל הקדושים במדרש רבה, וזה טוהר לשונם:הקדוש ברוך הוא מתעסק בשבחן של צדיקים לפרסמן בעולם”. מדהים! כמה שזה מלמד אותנו על עוצם מעלת לימוד תולדות הצדיקים, ואיך אנו עבדי מלכו של עולם לא נלמד ממנו יתברך לעסוק במצוה גדול ועליונה זו, מי ישער ערכה?!

כל ההתחלה של התורה מורכבת מסיפור חייהם של אבותינו הקדושים, ואין סוף לספרי המוסר והדרך ארץ שנכתבו רק מלימוד התנהגותם של אברהם ושרה, יצחק ורבקה, יעקב רחל ולאה, יוסף הצדיק ואחד עשר אחיו, משה רבן של ישראל אהרן הכהן, יהושע בן נון משרת משה וכן הלאה.

אך בנוסף ללימוד הנפלא הזה, הפליגו רבותינו במעלה הסגולית שטמונה בתוך הסיפורים הללו ובתוך כלל הסיפורי צדיקים שחיו בכל דור ודור, ושחיים איתנו בימנו אנו.

וככה כתוב ב’ספר המידות’: “על ידי סיפורי מעשיות של צדיקים ממשיכין אורו של משיח בעולם, ודוחה הרבה חושך וצרות מן העולם”.

הבעל שם טוב הקדוש: “כל העוסק בסיפורי צדיקים כאילו עוסק במעשה מרכבה”.

“שסיפורי מעשיות מצדיקים היינו לספר ממה שאירע להם הוא דבר גדול מאוד ועל ידי זה נטהר מחשבתו מבלבול הדעת ואף ניצול מצרות”. (ליקוטי מוהר”ן)

ועוד אמרו מגדולי החסידות שהתורה היא כמו גוף, והסיפורי צדיקים הם הנשמה.

ניתן לראות ספרים שריכזו עד כמה גדולה היא המעלה הנ”ל, וגם בד”כ מובא בתוך המבוא של כל ספר העוסק בחייהם ומעשיהם של גדולי ישראל לדורותם.

לא בכדי משמיים סובבו שבדורנו יצאו לאור מגוון רחב כל כך של סיפורי צדיקים על כל הזרמים ביהדות.

אדם שרוצה להתעורר ולהתחדש, מומלץ להכניס ב’מרשם התרופות היומי’ איזה סיפור או שניים על צדיקים, ויחוש מה מתחולל בקירבו. וניתן למצוא באתרינו במדור תולדות הצדיקים שפע של סיפורים מחזקים ומעוררים או בכלל קורות חיים של צדיקי ישראל.

יהי רצון שבזכות לימוד תולדות הצדיקים ומעשיהם נזכה להידבק להתקשר ולהתקרב אליהם כמו שכותב רבנו הקדוש בספר המידות, אמן.

 

פלאפון

הצטרפו לקבלת עדכונים מערוץ התורה בוואטסאפ או בטלגרם שלכם!

בערוץ התורה נשלחים מדי יום לאלפי יהודים ברחבי העולם תכנים נפלאים וייחודים, קצרים וקולעים במיוחד שלא יתפסו לך את כל היום, מעט הכמות ורב האיכות

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר.